Hírek

Márkanév erősíti a nemzeti parkok ökoturisztikai kínálatát

Elindult a Magyar Nemzeti Parkok ökoturisztikai kampánya.

Mostantól egy helyen érhetők el a legfontosabb információk, így például a természeti örökségi helyszínek bemutatását szolgáló gazdag kínálat. A nemzeti parkok a jövőben egy új, közös logóval jelennek meg az online felületeken és kiadványokban.

Magyarország mintegy 10%-a áll természetvédelmi oltalom alatt, amit összesen 10 nemzeti park, 39 tájvédelmi körzet, és számos természetvédelmi terület ölel fel. Annak érdekében, hogy az ország természeti értékeit mindenki jobban megismerhesse, több olyan felület is rendelkezésre áll majd, ahol az érdeklődők információkat gyűjthetnek és az aktuális nemzeti parki programokról is tájékozódhatnak.

„A kampány legfontosabb célja az, hogy növelje hazánk nemzeti parkjainak ismertségét külön-külön, és a Magyar Nemzeti Parkok „márkanévnek” köszönhetően közösségként is.” – hangsúlyozta Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár a kampányindító sajtótájékoztatón.

A megújuló központi portál (www.magyarnemzetiparkok.hu) és a közösségi oldal (www.facebook.com/MagyarNemzetiParkok) is azt a célt szolgálják, hogy a lehető legtöbben tájékozódhassanak egyszerű, letisztult, illetve a facebook esetén közismert felületen a nemzeti parkokkal kapcsolatos aktuális hírekről, programokról. A tájékoztatás mellett azonban az is kiemelt célja a kampánynak, hogy a lehető legtöbben válasszák úticélnak ezeket a területeket, akár egy rövid kirándulást, akár több napos kikapcsolódást terveznek. Mivel a legtöbben szívesen készítenek fotókat a mindennapokban is, a Varázslatos Magyarországgal és a Turista Magazinnal együttműködve, az évek óta sikerrel zajló fotópályázaton egy új kategória is elindul, melynek lényege éppen az, hogy a természetben eltöltött időt, az ott szerzett élményeket örökítse meg a pályázó.

A helyettes államtitkár a fotópályázattal kapcsolatban elmondta: „Nagy öröm számunkra, hogy egy civil kezdeményezés az utóbbi évek során ilyen lelkesen és sikeresen képviselte a nemzeti parkok ügyét. A közös fotópályázat egy remek példája annak, amikor egymástól teljesen független szervezetek  összehangolják az egymáshoz eleve nagyon hasonló elképzeléseiket, hogy közös munkával a lehető legsikeresebbé tegyék azt.”

„Nagyon jó ötletnek tartjuk ezt a kampányt, mert mi is azt érezzük, hogy az elképzeléseink abszolút egy irányba mutatnak, így már közös célunk a Magyar Nemzeti Parkok megismertetése minél szélesebb körben.” – tette hozzá Gaál Péter, a Varázslatos Magyarország fotópályázat elindítója.

A megújuló felületek és a fotópályázat mellett egy márkanagykövet is képviseli majd a Magyar Nemzeti Parkok témát, aki nem más, mint Máté Bence, a méltán híres természetfotós. Bence örömmel fogadta a felkérést, és bár nagyon sűrű a programja, elfoglaltságai ellenére is fontosnak érezte, hogy személyesen támogassa hazánk nemzeti parkjainak megismertetését.

Kapcsolódó oldalak